Followers

08 June 2011

Makin Aku Cinta (04)

Emran sedikit kecewa kerana Suria telah berlalu pulang saat dia mendekati Erlina dan Suria. Dia ingin mendengar suara gadis itu. Ingin menatap mata gadis itu yang sudah hilang sinarnya. Ingin membalut rasa luka di hati gadis itu. Sekian lama Emran tidak merasakan getaran yang mampu membuatkan tidurnya tak lena tapi Suria berjaya membuatkan dia berasa nanar.

Mungkin bunyinya agak gila, tapi hatinya mula berdebar dan bergetar sewaktu pertama kali dia melihat wajah Suria. Inikah namanya cinta pada pandangan pertama.

“Lin berbual dengan siapa tadi?” Emran sengaja bertanya kepada adiknya sedangkan dia tahu siapa lawan bicara Erlina sebentar tadi.

“oh, tadi Lin terserempak dengan Kak Suria. You still remembered her?” Erlina membalas tanpa memandang ke wajah Emran. Dia sibuk menguis-nguis pasir yang melekat di kakinya.

“Suria? Which Suria?” Emran masih lagi berpura-pura.

“Along ni cepat sangat lupa la. Kak Suria yang kita hampir langgar hari tu.”

“Nama dia Suria ker? Mana la Along tau nama dia Suria. Lin tak cakap awal-awal.”

I think you really have lost your mind la Along. Kan Along yang uruskan bil hospital, macam mana pulak Along tak ingat nama dia.” Erlina memandang kearah Emran. Dia sedikit pelik dengan abangnya. Setahunya, Emran bukan seorang pelupa. Sedangkan perkara sekecil zarah pun dia akan ingat inikan pula yang melibatkan nyawa orang lain.

You are right. Maybe I have lost my mind. Forget it.” Emran mematikan perbualan. Niatnya untuk mengorek cerita dari adiknya tidak berjaya. Silap-silap haribulan, adiknya pula yang mengorek cerita dari dia. Sangat la bahaya.

“Tapi kan Long, adik kesian la tengok Kak Suria tuh. Muka dia sedih jer. Mesti dia sayang giler kat ex-fiance dia tuh. Bodoh la mamat tuh. Dapat tunang cantik pun nak tinggalkan..” Erlina sengaja ingin memancing minat abangnya. Setelah sekian lama, baru hari ini dia nampak Emran memberi sedikit perhatian terhadap kaum Hawa.

“Mungkin dah tersurat yang jodoh dia bukan engan lelaki tuh. Siapa tahu, ada orang lain yang akan lebih menghargai dia di masa akan datang……….dan orang itu adalah Along” ayat terakhirnya hanya terluah di dalam hati sahaja. Emran tidak mahu adiknya mengesyaki apa-apa.

Erlina hanya tersenyum. Entah mengapa hati kecilnya merasakan yang abangnya menyembunyikan sesuatu. Takper, lambat laun dia pasti akan tahu juga. Emran takkan mampu menyimpan apa-apa rahsia dari dirinya

3 comments:

  1. nanti buat la panjang-panjang sikit..pendek sgt..x puas nak baca

    ReplyDelete
  2. tq sebab sudi baca.... angel tgh berusaha untuk menulis lebih panjang... hehehehe.. kekangan masa... Insya-Allah, entry akan datang akan lebih panjang....

    ReplyDelete
  3. best but pls tulis pjg skit mcm anon cakap tu yer..i like! ;)

    ReplyDelete