Followers

18 August 2011

Makin Aku Cinta (21)

Some people want it all
But I don’t want nothing at all
If it ain’t you baby
If I ain’t got you baby
Some people want diamond rings
Some just want everything
But everything means nothing
If I ain’t got you, Yeah


Usai solat Subuh, Suria memanjatkan doa kepada Yang Esa memohon semoga kehidupan dia dan mama dirahmati sentiasa.

Telekung di lipat, sejadah digantung. Sepasang baju kurung berwarna hijau pucuk pisang di ambil dari almari pakaian dan disarungkan ke tubuhnya. Sedikit bedak di sapu ke wajah diikuti dengan sedikit pemerah pipi dan lipgloss untuk melembapkan bibir yang semulajadi merah. Kata mama, sewaktu mama mengandungkan dia dahulu, mama gemar sekali dengan buah delima dan kerana itu bibirnya merah umpama delima merekah. Tapi, bibir mama juga merah dan cantik tanpa sebarnag calitan mekap.

Sedikit pewangi J’adore dari Christian Dior disembur di pangkal leher dan pergelangan tangannya. Jam didinding dikerling sekilas. Baru pukul 7.18. Masih awal lagi! Desis hati kecil Suria.

Sebaik sahaja kaki Suria melangkah keluar dari pintu biliknya, jantung berdegup lebih kencang dari biasa. Reaksi biasa bila Emran berada berdekatan. Bunyi telefon menandakan satu sms masuk.

+ Assalamualaikum. Good morning, my love!

Terkedu seketika apabila Suria melihat nama si penghantar sms. Dengan terketar-ketar, jari jemari Suria menekan papan kekunci Blackbeery miliknya untuk membalas.

- Wa alaikummussalam. Selamat pagi, Encik Emran.

Tak sampai 2 minit, Blackberry Suria menjerit lagi.

+ Sleep well last nite, love?

Sunyi.

Suria tidak tahu apa yang patut dia balas. Rasa kekok semakin menebal bila dia membaca sms dari Emran.

+ I can’t sleep. Mengira detik waktu utk matahari menjelma. . You left nothing for me but I love it. 

~Ah.. mamat ni memang tahu nak beli jiwa. Tak padan dengan angin serius dia.~

Pipi yang sedia merah kerana pemerah pipi menjadi semakin merah bila membaca sms dari Emran tapi Suria masih tak mampu membalasnya.

+ You have entered my heart... And you’ll be here forever... bcoz you are my love. Jaga diri you untuk I.

Saat ini, hati Suria sudah melayang jauh. Suria mengambil masa lebih dari lima minit untuk mengembalikan jiwanya yang dibawa terbang dek kerana sms dari Emran. Terasa seperti ada kelopak mawar yang jatuh berguguran dari langit.

Senyuman yang masih bersisa mati serta merta bila dia tiba di tempat parkir kereta. Ternyata Emran bukan hanya pandai bermain kata membeli jiwa, lelaki itu juga sangat pandai memberi kejutan yang mampu membuatkan Suria diserang sakit jantung.

Sebuah Audi merah menjalar merintangi kereta milik suria dengan pemandunya berdiri bersandar di pintu kereta. Tatkala ternampak tubuh Suria yang terkejut, lelaki itu melangkah ke arah Suria sambil menanggalkan cermin mata hitamnya.

“Hi, Love. Surprise?” dengan renungan yang menusuk jiwa dan senyuman yang semanis gula, Emran kelihatan lebih kepada seorang kasanova kelas atasan dari seorang arkitek.

###########################

Bibir yang comel kemerah-merahan di ketap kuat. Suria masih belum dapat membiasakan diri bila bersama dengan Emran. Melihatkan muka Emran yang bersahaja membuatkan Suria rasa seperti mahu menjerit sekuat hati.

“Suria…” Emran menyeru nama Suria dengan nada yang sangat lembut.

“Ermm…”

“Awak tak ubah fikiran tentang hal kita kan?”

“Ha?”

“Maksud saya, awak akan bagi saya tempoh satu bulan untuk buktikan tentang perasaan saya kan.”

“Encik Emran, sepatutnya saya yang bertanya soalan tu sebab hati dan perasaan saya yang jadi pertaruhan sekarang.”

“Insya-Allah, saya tak akan berubah. Saya tahu apa yang saya inginkan. Sejak dari hari pertama kita berjumpa, saya sentiasa berdoa agar satu hari nanti awak akan menjadi sebahagian dari hidup saya. Sekiranya awak tahu betapa dalamnya rasa sayang saya pada awak, saya pasti awak tak perlukan sebulan mahupun seminggu untuk menerima saya.”

Sunyi. Tiada kata-kata yang mampu diluahkan oleh Suria. Pipinya terasa hangat bila mendengarkan luahan hati Emran.

~Aduyai… mood romantic tak ingat mamat ni~

“Mulai hari ni, saya akan hantar dan jemput awak pergi dan balik kerja.” Emran mencuri memandang wajah Suria yang menunduk malu. Kesesakan yang teruk di Lebuhraya Persekutuan tidak sedikit pun dirasainya.

“Tak menyusahkan Encik Emran ke? Erlina kata Encik Emran tak tinggal di Vila Ku Mardhiah.”

“My love, tak ada istilah ‘menyusahkan’. Saya nak awak biasakan diri dengan saya. Lagi pulak, saya tak mahu berjauhan dengan ‘hati’ saya lama-lama.”

Entah kenapa setiap kata-kata yang keluar dari mulut Emran pagi ini mengundang rasa hangat di jiwa Suria. Emran versi angau ‘overdose’ ini sangat berbeza dengan Emran yang Suria kenali minggu lalu.

“Love….”

“Ermm…”

Emran tersenyum lebar. Dia gembira kerana Suria menyahut paggilan sayang darinya. Suria yang baru menyedari keterlanjuran dia memalingkan wajah memandang ke luar tingkap.

“Malu?”

Suria mengangguk pantas. Bibir di ketap kuat menahan rasa malu.

“Can you stop calling me ‘Encik Emran’. It doesn’t sound good”

“Then, nak panggil apa?”

“Apa sahaja. Sayang ker, abang ker atau panggil Emran je pun takper. Janji takda ‘Encik’ kat depan tuh.”

~Sayang? Abang? Adehhh la….~

“ermmmm….”

“Em…Em..Emran dah breakfast?” susah rasanya lidah Suria ingin menyebut nama Emran dengan santai. Seperti mahu tergeliat lidahnya.

~Alamak, panggil nama jer. Ingat nak panggil sayang ker…. At least abang pun ok la jugak. Takper la. Emran pon Emran la dari tak panggil langsung.~

Mereka tiba di Amcorp Mall setengah jam sebelum waktu pejabat Suria bermula. Sewaktu Suria mehu melangkah keluar dari kereta, Emran menarik hujung jari Suria menyebabkan Suria berpaling.

“Take a good care of yourself for me, love. I’m gonna miss you today. Assalamualaikum”

Kata-kata Emran kedengaran sangat dekat di telinga Suria menyebabkan segala urat saraf dan sendi-sendi Suria seperti luruh dan longlai. Lelaki ini memang bersungguh memanahkan panahan arjunanya supaya tembus terus ke hati Suria. Jika beginilah lelaki yang menyintai dirinya, sungguh sekaran g Suria rela di panah. Oh! Indahnya cinta.

7 comments:

  1. sy nk jd suria bleh x? hehehe...

    ReplyDelete
  2. senyum sorang2 bc n3 nie...aduihaiiii
    romantiknya Emran...suka sangat ^__^

    ReplyDelete
  3. satu kejutan yg amat romantik ..harap suria dapat menerima Emran seadanya..

    ReplyDelete
  4. aduh terbuai perasaan sy bila baca part romantik si Emran tu..bertuah suria dicintai oleh lelaki spt Emran..cptlah Emran pinangkan si suria tu x sbarlah pula nk dia org tu hidup sebgai suami isteri...cpt smbung cik penulis..x sbar dah ni nk tunggu n3 baru

    ReplyDelete
  5. sweet banget nih....aduyai gile romantik, thank u 300 x coz writer menceriakan akk dgn ayat2 manis madu ni.....try la wat novel,mesti meletop... ayat simple mcm dlm hidup kita yg sebenar....

    ReplyDelete