Followers

07 July 2011

Tiada Yang Lain... (15)

Suasana di dalam bilik karaoke untuk VIP itu sangat bising. Terdapat 3 pasangan yang berbeza usia seperti emak dan anak di dalam bilik itu. Datin Arianna, kawan karib kepada Puan Mariyah sedang leka dibelai oleh kekasih mudanya. Puan Mariyah masih melayan rasa bengang di hati. Usapan mesra dari Hazwan tidak mampu meredakan perasaannya. Minuman keras yang dihulurkan oleh Hazwan di teguk rakus.

Dia pasti lelaki yang dia nampak di lampu isyarat sebentar tadi adalah anak lelakinya, Armand. Kereta yang dipandu juga adalah kereta yang sama dia belikan untuk anaknya itu. Tapi kenapa Armand tidak mahu pulang ke rumah mereka. Sudah berapa lamakah anaknya itu berada di Melaka. Dia tahu dia bukan ibu yang baik, tapi jauh di sudut hatinya, dia amat merindui satu-satunya zuriat yang dia ada itu.

“Hey dear, what’s wrong with you tonight?” Datin Arianna bertanya dengan suara yang sedikit kuat kerana melawan bunyi muzik di dalam bilik mereka. Puan Jenny sedang berseronok menyanyi lagu inggeris kegemarannya tanpa menghiraukan teman-temannya yang lain.

“Nothing.” Puan Mariyah menjawab malas.

“Come on dear. I know you very well. There must be something in your mind.”

“I thinked I saw Armand just now.” Akhirnya Puan Mariyah memberitahu juga apa yang berada di dalam fikirannya.

“Armand? You mean you son, Armand?”

“Ye lar Ari. I tak pernah ada skandal nama Armand. It’s my son’s name.”

“so? Apa masalahnya.” Tanya Datin Arianna lagi. Dia memang tidak nampak apa masalah yang difikirkan oleh Puan Mariyah.

“Masalahnya, dia ada kat Melaka tapi kenapa dia tak balik rumah. I ingatkan dia still di Sydney.”

“Dia dah besarkan, so pandai la dia jaga diri sendiri. Kalau you tak kisah, I boleh jagakan dia untuk you. Hehehe” Datin Arianna sudah terbayangkan wajah Armand yang kacak dengan tubuh badan yang sasa.

Tidak dinafikan, kekacakan Armand banyak diwarisi dari wajah ibunya dan susuk tubuh badan pula diwarisi dari ayahnya, Zakuan. Maka tidak hairan jika sedikit masa dulu, Armand menjadi buah mulut di kalangan kenalan mereka yang berselerakan lelaki muda tapi tiada siapa yang berani bertanya terus kepada Puan Mariyah. Mereka tahu benar tentang wanita ini. Walaupun kelihatan manja dan lemah lembut, tindakan Puan Mariyah sukar diduga. Dia seperti seekor kucing parsi, tampak gemalai tapi bila diusik mencakar hebat.

Puan Mariyah menjeling tajam kearah Datin Arianna. DIa kurang senang dengan kata-kata dari sahabatnya itu.

“He is my son Ari. Don’t you ever think about it.” Sedikit keras amaran yang diberikan.

“Rileks la. I gurau jer la. I dah ada Felix, I tak nak kat anak bujang you tuh. Tapi kalau you bagi I test, memang tak keluar bilik la jawabnya.”

Puan Mariyah tidak mahu membalas lagi. DIa hanya mendengus geram. Kali ini apa sahaja yang dilakukan Hazwan takkan mampu menyejukkan hatinya yang panas. Panas akibat kata-kata Datin Arianna dan panas kerana memikirkan tentang Armand. Beg tangan di capai dan dia berlalu keluar. Hazwan yang berada di sebelahnya terpinga-pinga dengan tindakan spontan dari Puan Mariyah. Datin Arianna memberikan petunjuk supaya Hazwan mengejar dan meredakan sedikit angin sahabatnya itu.

Sampai di tempat letak kereta, Puan Mariyah berhenti di hadapan kereta Nissan Murano miliknya. Dia mencari-cari kunci kereta yang diyakini berada di dalam beg tangan. Tiba-tiba penggera kereta berbunyi sendiri. Kelihatan Hazwan berdiri di belakangnya menayangkan kunci kereta yang di cari.

“Kenapa kunci kereta I ada pada you pulak?” Puan Mariyah bertanya pelik.

“Kan tadi I yang drive kereta you. What happen, sayang? You tinggalkan I macam tuh jer.” Hazwan mengusap lembut pipi Puan Mariyah. Wanita itu seusia dengan ibunya di kampung tetapi kerana penjagaan yang rapi, wajah dan susuk tubuh wanita itu kelihatan lebih muda walaupun hakikatnya antara mereka berbeza usia kira-kira 17 tahun.

“Sorry Wan. Banyak sangat perkara yang I fikirkan so mood I jadi tak berapa baik. I nak berehat la.”

“Ok. So berehat kat tempat I?” tangan Hazwan yang tadi mengusap di pipi kini bergerak ke pinggang Puan Mariyah yang ramping sekaligus merapatkan tubuh wanita itu ke tubuhnya. Haruman dari rambut wanita itu dihidu.

“Not tonight Wan. I memang nak berehat.” Puan Mariyah menolak perlahan. Mana mungkin dia dapat berehat jika di menghabiskan malam dengan kekasih mudanya ini.

“Please sayang. Esok petang I dah nak fly ke Dubai for 1 week. I’m gonna miss you. Pleaseeee…..” Hazwan masih memujuk Puan Mariyah agar wanita itu bersetuju menghabiskan malam ini di apartmentnya. Bibirnya yang menuturkan bisikan romantis tadi kini telah mula mengucup cuping telinga Puan Mariyah. Suasana di tempat letak kereta yang agak kelam dan sememangnya lengang itu memudahkan perlakuan mereka berdua.

Puan Mariyah yang tadinya ingin pulang mula berasa berbelah bagi. Amarah yang dirasai semakin menyusut di ganti pula dengan nafsu yang bangkit. Kekasihnya ini memang benar-benar tahu bagaimana ingin menjinakkannya. Dia sedikit lemas dengan kucupan dan usapan dari Hazwan, ditambah pula dengan kesan dari minuman keras yang mereka ambil, cepat sahaja Puan Mariyah bersetuju untuk mengikut Hazwan pulang ke tempat lelaki itu.

Mereka berdua beriringan masuk ke dalam kereta dan meninggalkan rumah kelab VIP.

5 comments:

  1. bru jumpa blog ni,,bru habis maraton baca TYL,,best cerita ni,,

    ReplyDelete
  2. terima kasih daun keladi
    lain kali bacalah lagi

    TYL mungkin akan berhenti seketika
    ada sedikit perkara yang ingin diselesaikan oleh "Armand" dan "Zariff"...

    hehehehe

    ReplyDelete
  3. sambunglah lagi......akak followwwwwwwwwwww

    ReplyDelete
  4. "Armand" mintak stop kejap....
    hahahaha
    tapi "Zariff" kata sambung jer
    Insya-Allah, saya akan sambung ....

    ReplyDelete