Followers

25 May 2011

Makin Aku Cinta (01)

Kau bilang tak pernah bahagia
Selama dengan aku
Itu ucap bibirmu
Kau dustakan semua
Yang kita bina
Kau hancurkan semua


Hujan lebat dan kilat yang sabung-menyabung tak mampu membuatkan Suria berhenti melangkah. Cincin pertunangan di genggam erat. Airmata mengalir deras, sederas air hujan yang turun. Dia tidak tahu ke mana arah yang harus dia pergi. Apa salah dan dosa yang telah dia lakukan sehingga tergamak Arman memutuskan pertunangan mereka. Sepuluh tahun mereka bersama menganyam cinta semudah itu Arman mahu melupakannya. Tak adakah walau sekelumit perasaan di hati lelaki itu.

Suria rasa terlalu lemah dan kecewa. Hatinya bagai disiat-siat. Masih terngiang-ngiang di telinga kata-kata Arman sebentar tadi.

“Arm mintak maaf Su. Arm rasa tak mampu nak meneruskan pertunangan kita. Hati dan cinta Arm dah tiada buat Su. Kebelakangan ni, Arm rasa terpaksa bila bersama dengan Su. Minggu depan keluarga Arm akan datang berjumpa dengan keluarga Su untuk putuskan pertunangan kita. Arm minta maaf sekali lagi”

Tiada riak bersalah yang ditunjukkan oleh Arman saat itu. Seolah-olah Suria adalah patung bernyawa yang boleh di tolak kemana sahaja. Ah lelaki. Tega saja mereka menyakiti hati wanita. Segala janji yang pernah dibuat umpama angin lalu yang tidak meninggalkan sebarang kesan.

Suria berhenti di satu persimpangan yang lengang. Dia merasa amat penat dan bingung. Kenapa ini pengakhiran cintanya. Dia merasakan seakan jantungnya berhenti berdenyut. Tiba-tiba..

“Honnnnnnnnnnnnnnnnn………………………………..”

Pandangannya menjadi kabur dan perlahan-lahan gelap. Pendengarannya juga semakin hilang. Dia tidak tahu apa yang akan berlaku lagi.

No comments:

Post a Comment